Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ny returløsning for nettbutikker

Posten Norge har lansert retur fra postkassen.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Rett fra postkassen.

ANNONSE

Postkassen er et populært leveringsalternativ og antall pakker levert hit skal det siste året ha økt med 30 prosent. Samtidig ønsker 40 prosent av norske nettkunder å få varene de bestiller levert i denne kanalen. Det opplyser Posten, som nå gjør det mulig å også returnere fra postkassen.

Postkassen er en ettertraktet kanal, som både er tidsbesparende og enkel, sier direktør for E-handel og digital forretningsutvikling i Posten, Kirsti Fløystøl, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Ny menneskelignende robot for varelevering

Gode returordninger er viktig for både nettbutikker og kunder, og i følge Posten sjekker hele seks av ti ut returvilkår når de handler på nett.

I Norge er det 2,4 millioner postkasser, og fra de fleste av dem kan norske nettkunder fra nå av enkelt returnere varene de handler.

Det er en viktig del av kjøpsopplevelsen å vite at du problemfritt kan returnere varer med for eksempel feil farge eller størrelse. Da er det jo fint å kunne ha muligheten til å returnere varer du får i postkassen fra den samme postkassen. Samtidig er det gledelig for oss å kunne tilby nettbutikkene en enklere returløsning til sine kunder, sier Kirsti Fløystøl. 

Posten opplyser at sendingen må være under to kilo og passe i postkassen. Postbudet henter deretter forsendelsen på sin vanlige rute.

Del artikkel: