ANNONSE

Ny utfordrer til nettapotekene: “Beinhard konkurranse“

Gunnar Frigaard, kundeansvarlig rådgiver i Synlighet.
Foto: Presse/Apotekia
Linn Adine Andersen

Apotekia får en flyvende start.

ANNONSE

Det ferske nettapoteket Apotekia går all in i et brennhett marked. Etter lansering for omtrent én måned siden har selskapet allerede nådd sitt halvårsmål. Nå skal man akselerere farten ytterligere for å kapre større markedsandeler.

Apotek på nett, helse og velvære er et segment med beinhard konkurranse og stor etterspørsel. Innen nettbasert apotek har flere nye aktører kommet på banen de siste årene med store satsinger. Apotekia har allerede nådd halvårsmålet, som er over all forventning, sier Gunnar Frigaard, kundeansvarlig rådgiver i Synlighet, i en pressemelding.

Daglig leder i Apotekia, Abdullah Suaid, trekker frem samarbeidet med digitalbyrået Synlighet og Convert som medvirkende årsak til den raske suksessen. Det er disse to selskapene som har utviklet nettbutikken og stått bak markedsføringen.

Samarbeidet med Synlighet og Convert gir oss tilgang på en helhetlig og kommersiell spisskompetanse innen kundeinnsikt, strategi, markedsføring og teknologi. Godt samarbeid og gode taktiske forberedelser gjør at vi kun kort tid etter lansering ser resultater langt bedre enn forventet, sier Abdullah Suaid, daglig leder og farmasøyt i Apotekia.

LES OGSÅ: Pearl Group kjøper opp Convert – på vei mot 1,5 milliard

Svært prisorientert målgruppe

Med en solid farmasøytisk kompetanse i bunn skal Apotekia levere skreddersydde kundereiser basert på tett oppfølging av kundenes behov.

Innledende analyser om behov og ønsker i markedet har blitt støttet av innsikten vi har fått etter lanseringen. For eksempel treffer vi godt på hvilke produktkategorier og merkevarer som er hoveddrivere. Målgruppen er svært prisorientert og vet hvilket produkt de skal ha. Det vil bli et sterkt fokus på kontinuerlig forbedring og tjenesteutvikling for å alltid være relevant for kundene, sier Suaid.

Fremover vil man bygge videre på erfaringene etter en vellykket lansering.

Det er utrolig spennende å kunne jobbe med en ny kommersiell aktør med så tung kompetanse og sterkt fokus på kundeopplevelse, strategi og teknologi. Nå skal vi fortsette å bygge på den farten vi allerede har skapt, sier Frigaard.

Del artikkel: