Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nye eiere sørger for krafttak i Gavefabrikken – nå skal nettbutikken storsatse i Norge

Gründeren Nikolai Kiim får med danske Capidea på eiersiden. // Foto: Gavefabrikken
"Vi vil bruke de nye ressursene for å komme enda nærmere kundene".
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Danske Gavefabrikken, som driver nettbutikk i både Norge og Sverge i tillegg til Danmark, får en ny storeier.

Det står klart når selskapet i dag meddeler at det danske risikokapitalselskapet Capidea kjøper 65 prosent av Gavefabrikken for et tresifret millionbeløp. Gründeren Nikolai Kiim beholder den resterende eierandelen og Torben Yde beholder rollen som administrerende direktør i selskapet, mens Capidea trer inn i styret.

Kiim startet Gavefabrikken i 2008, og siden den gang har nettbutikken levert julegaver til bedriftsmarkedet og vokst til å bli en millionbedrift. I forrige regnskapsår (22/23) omsatte selskapet for over en halv milliard kroner med et overskudd på rundt 60 millioner kroner.

Vi investerer i en positiv forretningsstrategi, integritet og et dansk verdigrunnlag som ikke bare er veldig sympatisk, men som også har vist seg å være svært effektiv. Gavefabrikken har transformert markedet og klart å tjene penger samtidig, sier Henrik Normann Karlsen, partner i Capidea, i en kommentar til oppkjøpet.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: