Viktig med dansk investor
Oppkjøpet skal være startskuddet på en større satsing i Norge og Sverige. I sistnevnte marked er selskapet kjent som Presentbolaget. Kiim ser frem til hvordan det nye partnerskapet skal sette fart på hvordan man kan ta ytterligere internasjonale markedsandeler.
Vi får tilgang til en hel del kunnskap og kompetanse innen IT- og supply chain management gjennom Capideas erfaringer med handelsvirksomhet. Det kan både brukes for å sikre enda bedre gaver til kundene, men også for å ytterligere øke fokuset på bærekraft i alle deler av virksomheten. Vi vil bruke de nye ressursene for å komme enda nærmere kundene, med nye showroom, bedre logistikk, mer direkte kontakt og en brukervennlig digital opplevelse, sier Kiim.
Han understreker videre at det har vært viktig å finne en investor med danske penger, et europeisk mindset samt et ønske om å beholde det eksisterende teamet mens man fortsetter tilveksten.
De nye musklene skal brukes for å styrke de ambisjonene og den tilveksten vi kan takke de danske, norske og svenske medarbeiderne for. Det er deres innsats og viljestyrke som har tatt oss dit vi er i dag, og de fortjener å fortsette prosjektet mot nye markeder og mål.
Er forberedt på ekspansjon
Ifølge den nye storeieren kan videre vekst skje både gjennom skalering av den eksisterende virksomheten, samt oppkjøp og konsolidering der det gir mening.
Det er ingen hemmelighet at vi deler styrets ønske om å vokse i Norge og Sverige. Samtidig har Gavefabrikken i noen år nå forberedt seg på å gå inn i nye markeder, sier Karlsen.