ANNONSE

Nytt retail-konsept feirer ett år og 54 000 besøkende

Asif Rana, Space Manager i Oslo.
therese.karlsrud.haugen

"Har vært fantastisk"

ANNONSE

For ett år siden åpnet elbilmerket Polestare opp et helt nytt konsept i Oslo sentrum, blant high-end internasjonale og norske designerbutikker. 

Konseptet heter Polestar Space og er ikke et utssalgsted for merkets biler, men et opplevelsessenter for kunder som vil lære mer og oppleve Polestar samt bilene.

I begynnelsen var det mange som stusset på lokasjonen, for man må vanligvis ut av byen når man skal se på bil. Men det er en viktig del av hvem Polestar er; vi skal være der kundene er. Det skal være enkelt og lavterskel  å komme på besøk til oss, sier Asif Rana, Space Manager i Oslo, i en pressemelding.

Konseptet skiller seg fra tradisjonelle bilforhandlere ved at de ansatte ikke drives av provisjon og at bilene ikke selges fra Space. Selve kjøper skjer heldigitalt på Polestar.com.

Målet med et Polestar Space er å kunne gi kunden en opplevelse av hvem vi er som merkevare, og det mener vi kun kan gjøres ved å fjerne kjøpepresset man ofte opplever hos bilforhandlere. Space er kuratert som et museum, hvor hensikten er å kunne føle, oppleve og lære. Tilbakemeldingene vi får på konseptet et utelukkende positive, sier Rana.

Polestar Space har fått en varm velkomst i den elbil-glade byen Oslo, og kan nå telle 54.000 besøkende i løpet av det første året til tross pandemien som har preget 2020.

Det har vært et fantastisk og travelt år med mange nysgjerrige besøkende.  Det er klart det har vært utfordrende for oss, akkurat som for alle andre. Da situasjonen var som verst, klarte vi å snu oss raskt om og gjorde opplevelsen kunder vanligvis får på Space om til en digital opplevelse, sier Rana.

I tillegg til at det er ett år siden Polestar Space åpnet i Oslo er det også tre år siden Polestar 1 ble vist for første gang. I november og desember er planen å åpne ytterligere tre Polestar Space i Norge. Disse blir å finne i Stavanger, Trondheim og Bergen.

Del artikkel: