Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Oda ble Årets Nettbutikk: “Bekrefter at vi klarer å levere”

Håkon Wik og Stian Killingberg fra Oda.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Stakk av med seieren i årets kåring.

ANNONSE

Oda ble som kjent vinneren i kategorien stor og kan titulere seg som Årets Nettbutikk etter kåringen i regi av Posten og Bring.

Juryens begrunnelse la vekt på at Oda alltid sørger for å ha kunden i fokus samt at de faktisk forenkler deres hverdag. I tillegg er kundeservice alltid tilgjengelig, superraske og intenting er noensinne et problem, uttalte juryen.

Håkon Wik, leder for vekst og markedsføring i Oda Norge, forteller til Ehandel at det er spesielt hyggelig å bli kåret til vinner når de sto i konkurranse med finalistene Get Inspired og Fjellsport.

Odas mål er å gjøre hverdagen enklere for folk ved å levere dagligvarer hjem på døra til lave priser, og da må vi kombinere en god kundeopplevelse fra nettbutikken med en effektiv og pålitelig logistikkoperasjon. Da er det veldig hyggelig med en anerkjennelse som bekrefter at vi klarer å levere den kombinasjonen, sier Wik.

Oda har det siste året satset sterkt på salg til bedrifter, kommuner og organisasjoner. I perioden 2021 til 2022 økte man salget til disse kundegruppene med hele 70 prosent.

2022 viste seg å bli et begivenhetsrikt år som blant annet bød på lansering av gratis "haik" for netthandelsaktører samt nedbemanning og omstrukturering for å sikre raskere lønnsomhet. Dessuten hentet selskapet i desember 1,5 milliard kroner i fersk kapital fra nye og eksisterende investorer.

Å bli Årets Nettbutikk samme året, betyr mye, forteller Wik.

Det betyr mye, spesielt for alle i Oda som hver dag står opp og vil gjøre hverdagen enklere for kundene våre. Vi er lidenskapelig opptatt av å utvikle og forbedre alle ledd i butikken vår, og at alle forbedringer først og fremst skal skape mer verdi for kundene våre. Da er det ekstra hyggelig at å få en anerkjennelse av det arbeidet i en slik kåring, sier Wik.

Til sist deler han, slik som mange av de andre finalistene gjorde med Ehandel, sine tips til netthandlere som ikke nådde helt opp til toppen av konkurransen i år.

Å være ydmyk, lytte til kundene og være ærlig om at vi har områder vi må bli enda bedre på. I Oda bruker vi mye tid og ressurser på å forstå hva kundene våre synes om tjenesten vår, og rigge oss slik at vi raskt fanger opp om endringer vi gjør i nettbutikken ikke gir ønsket verdi for kundene våre. Med denne innsikts-riggen tør vi å teste nye ting oftere og raskere, noe vi tror er helt nødvendig for at Oda skal fortsette å være et foretrukket valget for kunder som ønsker en enklere hverdag gjennom å handle dagligvarer på nett, avslutter han.

Del artikkel: