ANNONSE

Oda etter Clas Ohlson-brudd – speider etter erstattere

Foto: Oda
Linn Adine Andersen

"Hatt et svært godt samarbeid med Clas Ohlson".

ANNONSE

Clas Ohlson delte tidligere denne uken en kvartalsrapport hvor det kom frem at hjemmefikserkjeden har bestemt seg for å avslutte samarbeidet med de eksterne aktørene Mathem i Sverige samt Oda i Norge. Årsaken skal være et ønske om større fokus på egne plattformer – i butikk, på nett og gjennom kundeklubben Club Clas.

Samarbeidet ble etablert i 2019 og bar frukter tidlig. Nå som samarbeidet er "sagt opp" er Oda allerede i gang med å lete etter erstattere innen avtalen løper ut til våren.

Oda har hatt et svært godt samarbeid med Clas Ohlson. Mange av våre kunder har satt pris på å handle og få hjemlevert matvarer sammen med blant annet oppbevaringsløsninger, småelektronikk og andre hjemartikler fra Clas Ohlson. Det er klart at jo mer Oda kan levere i samme slengen, jo færre turer på butikken blir det for kundene våre, sier Anders Hansen, kommersiell direktør i Oda, til Netthandel.

I dag har Oda blant annet samarbeidsavtaler med butikkene Sprell, ARK og Mester Grønn. Hvor mye dagligvarekjeden tjener på slike avtaler vil man imidlertid ikke røpe.

"Satt i gang jobben"

Når kundene mister muligheten til å klikke hjem duppedingser og andre redskaper fra Clas Ohlson i mars 2024, skal dagligvarekjeden på nett har sikret gode erstatninger.

Vi jobber kontinuerlig med å tilby kundene våre et stort utvalg til lave priser. Vi har satt i gang jobben med å finne erstatningsvarer for de varene som Chlas Ohlson leverer i dag, slik at våre kunder fortsatt kan handle kjøkkenredskaper og andre produkter til hjemmet sammen med middagsmaten, sier Hansen, før han uttaler videre:

Vi vet at det er mange som synes det er utrolig praktisk å kunne handle og få hjemlevert bursdagsgaver eller blomster samtidig med matvarer hos oss. Det gjør hverdagen litt enklere.

Del artikkel: