Oda-sjefen Karl Munthe-Kaas gir seg som sjef for Norge, og overlater ansvaret til Kristin Thornes Woldsdal når han selv vender blikket utenlands. Dette melder DN.
Woldsdal har siden 2018 jobbet som strategi- og forretningsutvikler i Oda, og kom da fra en stilling i konsulentselskapet Qvartz (nå Bain & Company).
Kristin har vært med på mange av de absolutt viktigste satsingene for Oda, som oppskalering under pandemien og ekspansjonen til Tyskland. Hun er en superstjerne internt, sier Munthe-Kaas, med-gründer og tidligere administrerende direktør i Oda, til DN.
I følge Munthe-Kaas har Woldsdal vært med på mange av Odas viktigste satsinger, som oppskaleringen under pandemien samt ekspansjonen til Tyskland.
Norge er fyrtårnet for hva som er mulig å få til med dagligvarer på nett. Det er her vi tester nye løsninger, og her vi utvikler og forbereder modellen og kundetilbudet vårt. Oda Norge er malen vi tar med ut i nye markeder, sier Woldsdal.
LES OGSÅ: Konkurrerer med lavprisbutikkene - nå er det like billig på nett
I følge DN rigges Oda nå for kraftig økning i kapasitet med nytt lager på vei opp utenfor Drammen. Sammen med det første lageranlegget på Lørenskog skal selskapet da ha kapasitet til å omsette for nærmere 7 milliarder kroner i året.
Vekst vil være hovedfokuset vårt fremover også. Dagligvarer på nett er fortsatt under to prosent av totalmarkedet i Norge, mot elleve prosent i Storbritannia. Ingenting tilsier vi ikke kan komme på de nivåene her, sier Woldsdal, og uttaler videre:
Da Oda lanserte i 2014 var andelen tre prosent i Storbritannia. Det er godt mulig at nettandelen i Norge når britisk nivå innen en tiårsperiode.