Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Odas svenske satsning starter priskrig - skal bli billigst på nettet

Johan Lagercrantz, Co-Managing Director på Mathem // Foto: Christoffer Skogsmo
Gjør helomvending etter tap og sammenslåing.
Jimmy Andersson

Det svenske selskapet Mathem har ikke klart å få marginene til å stemme og har i lengre tid slitt med økende tap. Dette førte i november i fjor til en sammenslåing med sin norske motpart, Oda.

Nå hevder Mathem å ha funnet en motstrategi for å rette opp situasjonen. Den tapstunge matleverandøren kunngjør nemlig at de skal bli Sveriges billigste dagligvarebutikk på nett.

LES OGSÅ: Oda og Mathem fusjonerer: “En game changer”

ANNONSE

Mathems nye prisstrategi innebærer at vi nå presser prisene kraftig og dermed tar store skritt mot å bli billigst på nettmarkedet, sier Johan Lagercrantz, Co-Managing Director på Mathem.

Erstatter papirposene

Allerede i mars venter store prisnedsettelser på over 500 varer for å matche prislederen. Disse blir mulige som et resultat av sammenslåingen med Oda, som vil medføre "en markant økt effektivisering".

Målet er deretter å gjennomføre ytterligere prisreduksjoner over tid, slik at Mathem kan titulere seg som billigst på nettet. Som en del av dette vil også papirposene fases ut og erstattes med pappesker.

Boksene er faktisk en nøkkel i endringen av Mathems kundetilbud, da de medfører en mye mer effektiv logistikk. Takket være dem blir også varene bedre beskyttet under transporten, og de har også et lavere klimaavtrykk i form av blant annet reduserte utslipp. Resultatet av at vi innfører esker vil merkes tydelig i lommeboken til kundene våre - uten å forringe kvaliteten på tjenesten vår, sier Lagercrantz.

Del artikkel: