ANNONSE

Oh Yes på vei til suksess – hentet seg inn etter konkursen: "Tøft, men lærerikt"

Elisabeth Holst Nyström og Anette Holst Rusten – grunnleggerne av Oh Yes. // Foto: Oh Yes
"Skal ta en ledende posisjon".
Linn Adine Andersen

OH YES. Det heter nettbutikken til Elisabeth Holst Nyström og Annette Holst Rusten – og det maler kanskje også et bilde av pågangsmotet og energinivået til søstrene, når Netthandel i prat med førstnevnte blir bedre kjent med både dem og konseptet.

Nyström og Rusten driver altså selskapet Oh Yes. I tillegg til å drifte nettbutikken er de distributør til noen av landets største helsekostkjeder. Det hele startet med åpenbaringen om at en livsstilsendring måtte til for å få energinivået opp igjen, og resultatet ble en rekke produkter som satte bærekraft og velvære på agendaen – uten å måtte inngå kompromiss.

Men la oss starte ved begynnelsen. Selskapet Oh Yes AS er nemlig ikke søstrenes første satsning i retail- og e-handelsverden, for de har vært med på en berg- og dalbane av en reise. Oh Yes er dermed deres andre forsøk på å sette drømmen til livs, og la oss håpe at alle gode ting er to i denne sammenheng.

Vi startet som en ren distributør og solgte B2B, og våre største kunder er Life, Sunkost og lignende type aktører. Men vi så hele veien at det manglet et godt nok tilbud av produkter som er bedre for både forbrukerne og planeten, uten kompromiss, i netthandelsverden, forteller Nyström til Netthandel.

Hun forteller om helse og velvære som en megatrend som ikke vil forsvinne med det første. Her hjemme i Norge er det flere aktører på nett, i tillegg til helsekostbutikkene, som retter seg mot samme målgruppe som Oh Yes gjør.

Men det er foreløpig ingen som har tatt den posisjonen som for eksempel Goop har gjort i USA, sier Nyström.

Hun viser til helse- og livsstilsmerket til Gwyneth Paltrow, som siden lansering i 2008 har tatt amerikanske forbrukere med storm. Selskapet skal ha vokst fra å være et ukentlig nyhetsbrev fra skuespilleren selv, til en virksomhet som omfatter alt fra egne klesmerker, skjønnhetsprodukter og sunn snacks – med en årlig omsetning på 18 millioner dollar.

Kan Oh Yes bli Norges svar på Goop?

Der finner du absolutt alt, med sexy branding og en kvalitet som gjør at alle produkter føles som et førstevalg. Vi skal ta en ledende og tydelig posisjon her, konstaterer Nyström.

"Lå alltid bakpå"

Søstrene startet sin første virksomhet med velvære- og helsekostprodukter under starten av pandemien. De skalerte fra null til 7 millioner kroner i omsetning, uten investorer, men har hatt en vekstreise hvor likviditeten og kontantstrømmen alltid lå bakpå.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: