SPONSET INNHOLD

Øk den digitale ytelsen din med feed management

Å selge og annonsere produktene dine på flere plattformer for e-handel kan fort bli komplisert og for tidkrevende å håndtere manuelt. Høres dette kjent ut?

Prøv å legge til feed management i verktøykassen din for markedsføring. Når du begynner å annonsere gjennom tredjeparter, for eksempel prissammenligningssider, markedsplasser eller tilknyttede nettverk, legger du raskt merke til at de trenger produktinformasjon i bestemte formater. Vanligvis samsvarer ikke disse formatene med formatet du har. Derfor kan oppfyllelse av forskjellige kanalkrav lett bli overveldende og vanskelig å administrere. Det er nettopp her feed management kommer inn.

Ved å bruke et verktøy som Channable for feed management, kan du laste opp en original datafil og modifisere den flere ganger for å oppfylle produktkravene til alle de foretrukne markedsføringskanalene dine. Den underliggende prosessen som benyttes kalles «feedoptimalisering». Ved hjelp av et verktøy for feed management kan du legge til ytterligere data i feeden din, utfylle produktinformasjonen samt enkelt filtrere basert på et sett med regler.

OBS: For å forhindre forvirring, er dette noen synonymer som beskriver de samme funksjonene: product feed management, shopping feed management eller data feed management.

Når feed management blir gjort riktig, hjelper det til med å forbedre kvaliteten på datafeeden din, og bidrar til å sikre at den oppfyller de eksakte behovene til de foretrukne markedsføringskanalene dine. Videre vil et verktøy for feed management oppdatere produktinformasjonen din automatisk, noe som muliggjør presis annonsering og optimaliserer kundeopplevelsen. Med andre ord kan det virkelig bidra til å øke den digitale ytelsen, så vel som å slå konkurrentene.

Spar tid og krefter med tre viktige funksjoner fra Channable

1. Enkel produktkategorisering
Et verktøy for feed management lar deg organisere produktene dine for å matche kategoriene til de forskjellige markedsføringskanalene. Med Channable kan du umiddelbart generere kategorier ved å bruke smart kategorisering for noen av de mest populære annonseringsplattformene. Denne prosessen kan gjøre konfigureringen av en ny feed betydelig raskere, maksimere synligheten på en gitt kanal og øke rekkevidden din.

2. Kraftfullt regelsett
Vanligvis trenger du en utvikler for å oppdatere produktfeeden din. Med støtte fra et verktøy for feed management kan du imidlertid bruke et sett med regler for å «kode» dette selv. Ved å bruke regler kan du kontrollere produktflyten presist for hver markedsføringskanal, i tillegg til å endre informasjon samtidig. Ved å bruke Channable får du også øyeblikkelig tilbakemelding når du konfigurerer reglene dine.

3. Feeds og API-er
Det kan ta mye tid å sørge for at den eksporterte produktinformasjonen, for eksempel varebeholdningen, forblir nøyaktig og korrekt. Noen markedsplasser (f.eks. Amazon) tilbyr API- tilkoblinger til nettbutikken din som muliggjør automatisk og kontinuerlig utveksling av informasjon mellom de to plattformene. Verktøy for feed management kan importere feed- dataene dine med jevne mellomrom for å sikre at produktoppføringene og backend- informasjonen din blir synkronisert med eksportkanalene.

«Vi bruker Channable til å lage mange eksportfeeds som er skreddersydd for ulike formål. Vi synes det er mye bedre enn å ha kun én feed som sendes til alle nettstedene.»
- Christian Haraldsen, spesialist i nettytelse hos Komplett

En viktig ressurs i utviklingen av e-handel

Automatisering og e-handel går hånd i hånd, og automatisering av markedsføringsaktiviteter på nett blir ofte sett på som nøkkelen til produktivitet. Men store varebeholdninger og økende datamengder gir likevel ikke grunnlag for å bli skremt. Verktøy for feed management kan hjelpe deg med å ligge i forkant av stadig skiftende produktkataloger og salgskanaler.

Når du spør eksperter innen feed management og markedsføring på nett om fordelene med feed management og hvorfor dette kan hjelpe deg med å spare både tid og penger, vil de vanligste svarene inneholde følgende:

  • Alt er på ett sted. Du trenger kun én enkelt plattform for å optimalisere, utfylle og vedlikeholde produktdataene dine – selv for et stort utvalg av markedsføringskanaler.
  • Feed management er kompatibelt med behovene til nettstrategien din. Du kan opprette den perfekte eksportfeeden til forskjellige prissammenligningssider, tilknyttede selskaper eller markedsplasser og definere din egen kanalportefølje.
  • Behold kontrollen. Feed management er en form for markedsføringsautomatisering som lar deg overvåke dataene dine og finjustere dem selv. Du minimerer risikoen for feilmeldinger og eksport av lav kvalitet, og det er ikke nødvendig å være avhengig av dataspesialister eller en IT-avdeling.
  • Feed management kan utvides. Dataoptimalisering er bare én bit av puslespillet som utgjør den perfekte markedsføringsopplevelsen på nett. Alt-i-ett-verktøy for feed management, som Channable, tilbyr tilleggsfunksjoner som PPC-automatisering, bestillingssynkronisering med markedsplasser eller en integrasjon med Google Analytics for å administrere og evaluere de samlede resultatene på nett.

Føler du deg inspirert av denne artikkelen, eller vil du vite mer om fordelene med feed management for e-handelsbedriften din?
Bestill gjerne en gratis demo av Channable i dag.

Del artikkel: