Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Øker satsingen på B2B – skal være en «one stop shop»

Gründer av og CEO i Dintero, Daro Navaratnam.
Foto: Dintero
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Samarbeid med Walley muliggjør det økte fokuset på B2B.

ANNONSE

Dintero øker fokuset på B2B-betalinger og lanserer B2B-faktura. Dette etter at flere av deres kunder har etterspurt checkout-løsninger som inkluderer handel mellom bedrifter.

Kundene til den norske betalingsløsningen har i hovedsak hittil bestått av bedrifter som driver med B2C-salg på nett. I den siste tiden har dog flere av Dinteros kunder hatt behov for B2B-tilpassede løsninger, noe selskapet selvsagt ønsker å bistå med.

Vårt mål er å være en «one stop shop». Hvis betaling er målet for våre kjøpmenn, skal vi fikse det, uavhengig av hvilken metode de ønsker, sier Daro Navaratnam, CEO i Dintero, og uttaler videre:

Vi har mange alternativer om kunden ønsker det. Men vi skal ikke støtte alt som finnes, det er viktig at vi har riktig kunnskap og kan støtte betalingsmetodene vi har tilgjengelig.

Nå kan altså nettbutikker og butikker tilby faktura som betalingsvalg i Dintero Checkout, som lar bedriftene kjøpe på faktura fremfor at ansatte skal måtte ta utlegget med private kort.

Det er selskapets samarbeid med Walley som gjør dette mulig. Med deres løsning vil nettbutikker og butikker få utbetalt penger for kjøpene selv om bedriftene ikke enda har betalt sin faktura. Dette betyr bedre likviditet for nettbutikker som samtidig slipper å bruke tid på purringer hvis en bedrift ikke betaler, opplyser Dintero.

Samarbeidet med Walley gjør at vi kan kjøpe fakturaen og betale ut pengene uken etter til kostnaden på rundt 2,5 prosent av kjøpesummen. Det mener vi er et nivå som gjør det lettere å tørre å teste for dem som ikke har drevet med B2B-salg, sier Magnus Gleditsch, Growth Manager i Dintero.

Del artikkel: