Byggleverandøren Optimera lanserte nylig butikk-kjeden Montasjeutstyr. Nå lanserer de også e-handelsløsningen MinOptimera for proffsegmentet innen byggevarehandel.
Den skybaserte netthandelsløsningen er i følge Optimera basert på kundeundersøkelser, dybdeintervjuer samt analyse av bruksmønstre. Løsningen har samme navn som den forrige versjonen, men er bygd på nytt fra bunnen av.
På grunnlag av brukerinnspillene løser MinOptimera problemstillinger godt utover bare varebestilling på mobil og nett. E-handelsløsningen håndterer problemstillinger som går rett inn i proffkundenes egne behov og verdikjede fra begynnelse til slutt, sier Petter Gram, leder for e-Commerce i Optimera, i en pressemelding.
Gram forklarer at MinOptimera er et tilsvar på betydningen av økt digitalisering i byggebransjen. Med innovativ funksjonalitet mener han løsningen er godt tilpasset kundenes arbeidshverdag.
Den skybaserte systemarkitekturen forenkler også videreutvikling i fremtiden på kundenes premisser, sier Gram.
I følge Helene Lundsør, e-Commerce Manager for proffsegmentet i Optimera, er det brukervennligheten som har stått i senter for oppmerksomheten under utviklingen av MinOptimera.
Gjennomgående ønsket brukerne for eksempel bedre søkefunksjonalitet. I søkene dukker det nå opp flere varer, de mest relevante kommer først og sammenligning er blitt enklere. Brukerne står dessuten friere i søkeformuleringene. Det gjøre det enklere å finne frem til riktige varer, sier Lundsør.