Det norske kosedress-selskapet Onepiece har de siste årene slitt med fallende omsetning, men nå skal salget ha fått et oppsving. Som følge av mer hjemmetid på grunn av coronautbruddet har interessen for produktet økt. Det opplyser DN.
Nedgangen de siste årene skal skyldes færre fysiske butikker. Når Onepiece var på topp gikk nærmere halvparten av salget via nettbutikk og halvparten gjennom forhandlere og egne butikker.
LES OGSÅ: Norske nettgründere tilbake i pluss
Gjennom coronakrisen skal Onepiece ha beholdt alle sine ansatte. Selskapet tror de har klart seg bra på grunn av at de nå selger produkter nesten utelukkende via nettet.
Nettsalget har holdt seg ganske stabilt selv om total omsetning er ned fra toppårene. Dette er et resultat av at vi ikke lenger driver egne butikker selv eller aktivt salg mot klesbutikker rundt omkring i verden, sier sier administrerende direktør Martin Prydz i Onepiece Jump In, til DN.
I følge DN omsatte Onepiece for 63,5 millioner kroner i fjor, som er ned fra 73 millioner kroner i 2018. Resultatet skal på sin side ha blitt halvert fra 5,5 millioner til 2,4 millioner kroner. Nå ser selskapet lyst på fremtiden.
Vi ligger et godt stykke foran budsjettet i 2020 og styrer mot både økt omsetning og bedret lønnsomhet, sier Prydz.
LES OGSÅ: Tjener på mer hjemmetid - salg av "koseklær" økte med 700 prosent