ANNONSE

Økt netthandel og fortsatt fremgang for interiørkjeden: "Tosifret vekst"

Fornøyde, sier Kid-sjefen.
Linn Adine Andersen

Kid presenterer i dag fortsatt lystige toner i sin kvartalsrapport for perioden april til og med juni i år. Interiørkjeden har den siste tiden snudd om og så langt i år er det stort sett gode nyheter å dele.

Nøkkeltall Kid ASA Q2 2024 (2023)

  • Inntektene økte med 10,2 prosent til 798 millioner kroner (724) 
  • EBITDA øker til 201,5 millioner kroner (166,6)
  • Resultat før skatt endte på 59 millioner kroner (45)

Ser vi på årets første halvår ender selskapets resultat før skatt på 47 millioner kroner, opp fra -12 millioner første halvår 2023.

Vi er fornøyde med å presentere det fjerde kvartalet på rad med tosifret vekst. Veksten tilskrives vårt kategori- og omnikanalutviklingsprogram, nye butikker samt butikkprosjektinitiativer, sier Anders Fjeld, administrerende direktør i Kid, i en melding.

Kid Interiør omsatte i andre kvartal 500 millioner kroner, med et driftsresultat (ebitda) på 146 millioner kroner. Omsetningen i nettbutikken øker i perioden med 15,4 prosent, til 55,4 millioner kroner.

Den svenske virksomheten, Hemtex, omsatte for 297 millioner kroner og leverer et driftsresultat på 55,5 millioner kroner. Her øker salget på nett tregere enn i Norge, med 3,1 prosent, til 40,8 millioner kroner.

I første kvartal lanserte Kid sitt Extended-konsept i Sverige, hvilket skal ha bidratt til den positive salgsutviklingen.

Del artikkel: