Jollyroom, som ble etablert i 2010 av gründerne fra Komplett, er i dag størst i Norden innen salg av barne- og babyprodukter på nettet. I tillegg selger de til Tyskland og Østerrike.
I 2020 landet omsetningen til nettbutikken på 1,7 milliarder svenske kroner og selskapet fortsetter inn i 2021 med fortsatt sterke tall. I løpet av januar og februar har Jollyroom hatt en vekst på mer enn 30 prosent, hvilket tilsvarer nærmere 100 millioner kroner.
Et solid lagarbeid fra alle deler av organisasjonen, gjorde at vi avsluttet 2020 i et rasende tempo. Det er tydelig at den positive trenden fortsetter inn i 2021. Året har startet klart bedre enn vi hadde regnet med, sier Mattias Jacobsson, kommersielt ansvarlig hos Jollyroom, i en pressemelding.
Optimale værforhold skal ha vært en driver til et høyt behov i spesfikke kategorier og alle selskapets forretningsområder har levert vekst.
Det kalde været vi har sett i Norden de siste ukene, har drevet ekstreme behov i visse kategorier. Vi har blant annet solgt over 30 000 vinterdresser, og vokst med mer enn 1000 % i kategorien vinterlek, sier Mattias Jacobsson.
Jollyroom har som ambisjon å omsette for 3 milliarder svenske kroner i 2023.
Hele organisasjonen har jobbet steinhardt i lang tid for å posisjonere virksomheten for framtidens varehandel. Vi bygger stein for stein og jobber metodisk for å nå ambisjonen i 2023. Den store overgangen fra fysisk til digital handel er i full gang, og vi er godt posisjonerte for å kunne møte den transformasjonen, sier Mattias Jacobsson, og legger til:
Vi driver mange forbedringsprosjekter internt, med kunden i fokus. Store investeringer gjøres koblet til kundeopplevelsen i alle vertikaler, ikke minst webplattform og lastmile leveransene, sier Annett Hanna, fungerende markedssjef hos Jollyroom.