Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Økte nettsalget med 230 prosent: ”Langt over hva vi hadde forestilt oss”

Norway Designs
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Hadde det ikke vært for nettbutikken hadde året sett helt annerledes ut"

ANNONSE

Ringvirkningene av coronaviruset har påvirket Oslo sentrum siden mars, og mange butikker har økt fokuset på nett. Dette inkluderer også Runa Boman, daglig leder i Norway Designs, som forteller at de nå jobber kontinuerlig med å øke innholdet i nettbutikken deres.

Norway Designs ble etablert i 1957 av Per Tannum og er en livsstilsbutikk med fokus på norsk design og kunsthåndverk fra Norge og Norden.

Den største endringen for Norway Designs blir i år mangelen på arrangementer og dermed også muligheten til å dra kunder til butikken i Stortingsgata i Oslo. Boman tror fortsatt julesalget skal gå sin gang og bli bra.

Vi tror at nordmenn flest fremdeles skal gi bort gaver til jul, og siden vi heller ikke får reist som mange gjerne gjør til jul, håper vi jo at de heller vil fokusere på å gjøre det ekstra hyggelig hjemme, sier Boman til Ehandel.

LES OGSÅ: NXT Oslo: Gikk du glipp av dette? Se Google, Facebook og Zalando her!

I juni fortalte Boman til Ehandel at nettbutikken stod for omtrent 30 prosent av omsetningen. Målet om at nettbutikken skulle utgi en større andel av totalomsetningen enn tidligere nærmet seg altså raskere enn forventet, og dette har ikke endret seg siden vi snakket sammen sist.

Fra mars til nå har nettsalget vårt økt med 230 prosent! Vi hadde i utgangspunktet en forventing om en god økning i år, siden vi fortsatt er i en fase med å bygge nettbutikken stor, men dette er langt over hva vi hadde forestilt oss. Nettsalget er nå nærmere 11% av vår totalomsetning, og hadde det ikke vært for nettbutikken hadde dette året sett helt annerledes ut, forteller Boman.

LES OGSÅ: Oslo sentrum etter krisen - slik overlever de lokale butikkene

For Norway Designs har den siste tiden dreiet seg om å redusere kostnader for å møte inntektstap, hvilket for dem har vært vellykket. Omsetningen har økt gradvis siden marsmåned, og den daglige lederen hyller kunder som bruker de lokale butikkene.

Vi synes nordmenn har vært fantastiske til å ta vare på lokale butikker og lokale leverandører, og vi håper det er en trend som skal fortsette, uansett om det er pandemi eller ei, avslutter Boman.

Del artikkel: