ANNONSE

Omnium signerer første kunde i USA og passerer 10 millioner

Omnium-teamet.
Foto: Omnium
Linn Adine Andersen

Ser enormt potensial i USA.

ANNONSE

Det norske tech-selskapet Omnium meldte senest i høst om rekordvekst under pandemien. En rekke nye kunder er signert, og retailere som Varner, Eurosko og Bang & Olufsen benytter seg nå av selskapets skybaserte ordresystem.

Nå har Omnium utvidet horisonten og signert sin aller første kunde i USA. Gjennom samarbeid med Innovasjon Norge og Nordic Innovation House i Silicon Valley, er datterselskapet Omnium Inc etablert.

Innovasjon Norge har vært en god støttespiller i prosessen med å opprette selskap i USA, og de har bistått oss med både praktisk og juridisk hjelp. Vi har fremdeles et stort fokus på det nordiske markedet, men ser samtidig et enormt potensiale i USA. Med høyere tilstedeværelse legger vi bedre til rette for dette, sier Petter Balstad, CEO i Omnium, til Ehandel.

Alexander Bergo, Director San Francisco/Silicon Valley, Innovation Norway, forteller om Innovasjon Norges tjenester som er tilgjengelige for norske selskaper som ønsker å etablere seg i USA.

Vi samarbeider med det fantastiske teamet bak Omnium i deres eksportstrategi og da spesielt med tanke på ekspansjon til USA. Innovasjon Norge, gjennom et dypt Nordisk samarbeid tilbyr en del tjenester til norske selskaper som jobber med å etablere seg i USA. Vi tilbyr sparring, introduksjoner til både kunder, investorer og folk med spesialkompetanse, adresse i Palo Alto, California og en internasjonal møteplass for å nevne noen servicer, sier Bergo.

LES OGSÅ: Norsk tech-selskap vokser i rekordfart – sikter mot 10 millioner

Etterspurte løsninger

Omniums første amerikanske kunde omsetter for flere milliarder i året og skal bruke Omnium til ordrebehandling hvor 3PL og automatisk splitting og forsendelse av ordre står i fokus. Samtidig vil systemet fungere som et verktøy for kundeservice for å få oversikt over ordrestatus og informasjon i sanntid, samt hvilke ordre som er sendt til hvilke 3PLs.

Tech-selskapets tjenester og løsninger er etterspurte, og kundelisten fortsetter å vokse, også i Norge og Norden. Så langt i år har Omnium i hjemtraktene kapret et stort norsk byggevarekonsern samt den svenske jordbrukskjeden Granngården som kunder.

Selskapet passerte i 2021 sitt omsetningsmål på 10 millioner kroner og har ambisjoner om å fortsette den raske veksten i 2022.

LES OGSÅ: Internasjonal suksess for norsk teknologi-startup: "Vi får henvendelser fra USA"

Del artikkel: