Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Omsatte 4,6 milliarder – og bedret resultatet: “Investert i digitale og fysiske kanaler”

Carola Lundell, Executive Vice President, Kicks Group // Foto: Kicks Group
E-handelen fortsetter å ta andeler.
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Vi har tidligere rapportert om Kicks vellykkede fjerde kvartal i fjor. Nå meddeler Kicks Group at man i løpet av 2023 økte salget med drøye 5 prosent. Totalt omsatte konsernet rundt 4,6 milliarder svenske kroner i løpet av fjoråret.

Og det er ikke bare i de fysiske kanalene at salget triller inn.

Ser man på suksessfaktorene vil jeg peke på våre investeringer i både digitale og fysiske kanaler som har skapt betydelig merverdi for kunden, men fremfor alt en fantastisk, kundefokusert innsats fra våre ansatte, sier Carola Lundell, Executive Vice President, Kicks Group.

ANNONSE

Det konkrete resultatet kommenteres ikke mer enn at det skal ha blitt styrket med 10 prosent fra året før. I 2022 lå driftsresultatet på 45 millioner for Kicks Group, med en million i minus på siste rad.

Konsernet forteller at de i løpet av 2023 har lykkes med synergieffekter mellom Skincity og Kicks.

LES OGSÅ: Kicks og Skincity: Sminkegigantene slår seg sammen i et tøft marked

E-handelen har fortatt å ta andeler samtidig som butikkene viser til en positiv tilvekst. Dessuten er det gledelig at vi i løpet av året har lykkes med å skape kostnadssynergier mellom Skincity og Kicks for et bedre resultat, sier Lundell.

I løpet av året fikk Kicks ny eier, nemlig danske Matas. Dette skal også ha bidratt til bedre tilbud for kundene.

Vi ser allerede at vi sammen har en bedre mulighet til å tilby kundene et bredere sortiment, nye varemerker, raskere og mer inspirerende online shopping, samtidig som vi beholder vårt fokus på personlig ekspertrådgivning og service, sier Lundell.

Del artikkel: