Forrige uke skrev vi om hvordan influenseren Emilie Nereng var spent i påvente av lanseringen av sin første kleskolleksjon, nemlig Shero.
Sammen med selskapet Influencer Brands har hun skapt et knippe produkter av treningstøy av resirkulert fiskegarn fra havet. I løpet av første måned er håpet å selge ut halvparten av varelageret slik at de kan få inn så mye kapital som mulig, så fort som mulig. Slik kan de investere videre i merkevaren.
Søndag 18.september gikk startskuddet og lanseringen gikk over all forventning, forteller Nereng som legger til at de omsatte for over en halv million kroner første dagen.
Det viser oss et skifte i forbrukeratferd med tanke på at de er villige til å vente 4-6 uker før de mottar produktet i posten. Det at så mange har kjøpt på forhåndssalg viser også at dette er produkter som folk virkelig har lyst på, sier Nereng til Ehandel.
Hun påpeker at forhåndsbestillinger reduseres risikoen for Shero som oppstartsbedrift, slik at de bedre kan estimere produksjonsvolum og være mer fremtidsrettet.
Kundene har vært utelukkende positive til tiltaket og er villige til å vente. Vi ser allerede at flere størrelser er blitt utsolgt og mange har satt seg på venteliste. Etterspørselen og responsen har rett og slett vært over all forventning, selv med forhåndssalg, så dette er vi svært fornøyde med.
LES OGSÅ: Influenseren lanserer treningstøy med gründerfabrikk: "Veldig spent"
Videre er planen å gjøre realitet av planene om Sheros sirkulære forretningsmodell. Vareprøver og defekte produkter skal selges gjennom gjenbruksappen Tise fra og med oktober.
Vi ser på løsninger for å reparere reklamasjonsvarer. Det blir en spennende tid fremover – det er jo nå det hele egentlig starter, avslutter Nereng.