LES OGSÅ: Sminkeaktøren til Oslo Fashion Outlet – “våger å teste nye ting“
Satser videre
Kategoriene som gjør det best på kjøpesenteret er friluftsliv og mote. Pedersen trekker frem satsinger på kjente merkevarer, samt popup-konsepter med blant annet Tufte Wear, som store slagere hos kundene.
Oslo Fashion Outlet har dessuten fått en solid start på det nye året.
Januar har hatt en økning på 7 prosent, og 2024 vil by på en rekke spennende nyåpninger og knallhard satsing videre, runder Pedersen av.
I 2022 omsatte Oslo Fashion Outlet for over 75 millioner kroner, med et årsresultat på -49 millioner kroner. De er en del av det globale selskapet Via Outlets, som betegnes som en av Europas raskest voksende aktør av premium moteutsalgssteder. Via Outlets omsatte i 2023 for 1,36 milliarder euro, tilsvarende over 14,9 milliarder kroner med dagens kurs.
LES OGSÅ: Derfor etablerer bransjen seg i Vestby: ”Ideell plassering”