Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Omsetningsrekord hos Oslo Fashion Outlet: "Knallhard satsing"

Foto: Oslo Fashion Outlet
Har dessuten fått en god start på det nye året.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Det utendørs kjøpesenteret, Oslo Fashion Outlet, smeller til nok en gang. Tallenes tale er klar: 2023 ble nok et suksessår.

Til tross for rekordhøye renter og en tøff tid for detaljhandelen viser altså butikkene på senteret i Vestby en økning på 6 prosent sammenlignet med 2022. Nøyaktig hva inntektene landet på i kroner og øre, nevnes imidlertid ikke.

Senterleder hos Oslo Fashion Outlet, Lars Pedersen, mener de har klart å treffe en nerve hos gjestene.

Jeg er utrolig glad for utviklingen og stolt over innsatsen til alle som jobber her. Utviklingen viser at tiltakene våre virker, og at våre gjester faktisk setter pris på det vi tilbyr, sier Pedersen.

ANNONSE

LES OGSÅ: Sminkeaktøren til Oslo Fashion Outlet – “våger å teste nye ting“

Satser videre

Kategoriene som gjør det best på kjøpesenteret er friluftsliv og mote. Pedersen trekker frem satsinger på kjente merkevarer, samt popup-konsepter med blant annet Tufte Wear, som store slagere hos kundene.

Oslo Fashion Outlet har dessuten fått en solid start på det nye året.

Januar har hatt en økning på 7 prosent, og 2024 vil by på en rekke spennende nyåpninger og knallhard satsing videre, runder Pedersen av.

I 2022 omsatte Oslo Fashion Outlet for over 75 millioner kroner, med et årsresultat på -49 millioner kroner. De er en del av det globale selskapet Via Outlets, som betegnes som en av Europas raskest voksende aktør av premium moteutsalgssteder. Via Outlets omsatte i 2023 for 1,36 milliarder euro, tilsvarende over 14,9 milliarder kroner med dagens kurs.

LES OGSÅ: Derfor etablerer bransjen seg i Vestby: ”Ideell plassering”

Del artikkel: