ANNONSE

Outdoor-gigant satser i Norge: ”Stor etterspørsel”

therese.karlsrud.haugen

Omsatte for nærmere 700 millioner.

ANNONSE

Svenske Naturkompaniet, som selger og leier ut utstyr til friluftsliv og reiser, ekspanderer til Norge gjennom netthandel og butikker.

Selskapet består i dag av 35 butikker og omsatte for 650 millioner svenske kroner i 2019. Naturkompaniet er en del av Fenix Oudoor, som er en internasjonalt aktiv gruppe med fokus på produkter for natur og friluftsliv.

Norge er kjent for sin fantastiske natur og et aktivt friluftsliv, og nå synes vi at tiden er moden for å utvide til Norge. Det finnes en stor etterspørsel for vårt varemerke og miljøbevisste konsept i det norske markedet, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet, i en pressemelding, og legger til:

Det kan kanskje virke merkelig at vi drar i gang et sånt prosjekt med tanke på dagens situasjon i detaljhandelen, men vi tenker langsiktig og naturen har aldri vært viktigere. Vi tror at interessen og tiden vi tilbringer i naturen vil fortsette å øke selv etter pandemien.

Lanseringen av den norske virksomheten vil skje i løpet av 2021 og man er allerede i gang med rekruttering av et operative team i Norge.

Vår styrke i Sverige er vårt kyndige personell og vår miks av fysiske butikker og digitale kanaler. Vi kommer til å etablere vårt konsept på en lignende måte i Norge.

Kjeden tilbyr merkevarer som Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Royal Robbins, Patagonia, Hilleberg, Icebreaker, North Face, Arcteryx og Norrøna.

Vårt mål er å fremme friluftsliv og helse gjennom å inspirere og tilby utstyr som tilrettelegger for og beriker friluftsliv. Vi oppmuntrer til å «gjøre hverdagen til et eventyr», uansett om det handler om å plukke sopp med barna eller planlegge en lengre tur i Jotunheimen, avslutter Hoffman.

Del artikkel: