Dette innebærer at han får ansvar for å lede alle retail-, e-handels- og salgsaktiviteter for Patagonia, samt støtte funksjoner som er avgjørende for å muliggjøre verdifullt engasjement med kunder og ”communities”.
Rollen som leder av vårt markedsplassteam for EMEA er en sentral rolle for Patagonia, sier Nina Hajikhanian, general manager, EMEA, Patagonia, og fortsetter:
Vi visste at vi trengte noen med en blanding av teknisk ekspertise og kreativitet, noen som deler vår lidenskap for friluftssporter og som kan bidra med en solid dose jordnært samarbeid. Stephan har disse egenskapene i overflod, og vi ser frem til å virkelig integrere ham i Patagonias virksomhet.
Sterkt engasjement
Hagenbusch kommer fra rollen som General Manager hos Black Diamond Equipment og har fra før et sterkt engasjement for mange av de sportene som Patagonia produserer tekniske produkter til. Dette inkludert alpin klatring, skikjøring, vandring og terrengsykling.
Han har også skrevet guidebøker og artikler om friluftssport samt forskningspublikasjoner om klima- og økonomiske spørsmål.
Mens Patagonia uten tvil står for høykvalitets, tekniske produkter, går dette selskapets rykte mye lenger, utover friluftsverdenen. Patagonias kultur, verdier og engasjement for å vise en annen måte å drive virksomhet på er det som gjør meg entusiastisk, sier Hagenbusch.
Som en som har tilbragt livet mitt med å eventyr i fjellene, har jeg sett den direkte klimaeffekten som rammer hele Europa, fra smeltende isbreer til minkende snøfall, og ser derfor frem til å realisere Patagonias formål.