Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Outland vokser kraftig på nett - vant gjev pris

Foto: Outland
therese.karlsrud.haugen

Suksess med ny markedsstrategi.

ANNONSE

Helt siden 1998 har den norske butikkjeden Outland vært et foretrukket sted for tegneserie-, sci-fi- og fantasy-"nerder".

I dag har kjeden 8 butikker samt nettbutikk, som har vokst kraftig den siste tiden. I følge Outland-sjef Simen Josefsen står nettbutikken nå for 23 prosent av selskapets totale omsetning. Dette til sammenligning med mai i fjor hvor andelen lå på 9 prosent.

Dette skal kjedens nye markedsstrategi i stor grad ha bidratt til. Dette i samarbeid med digitalbyrået Synlighet, som har vært en del av Outlands markedsavdeling siden 2018. Resultatet skal ha endt med over 100 prosent vekst i organisk trafikk, topp tre rangering for 300 nøkkelord og nesten 60 prosent økning i omsetning for nettbutikken.

Synlighet har blitt en svært viktig partner for oss i Outland, og bidrar på alle aspekter av vår markedsstrategi. Etter å ha samarbeidet tett i over et år, ser vi nå utrolige resultater for alle områder. Vi opplever økt salg både i nettbutikken og i alle våre 8 butikker, sier Simen Josefsen, grunnlegger og eier av Outland, i en pressemelding. 

For et par uker siden gikk de to også seirende ut med prisen for Best SEO Campaign under den prestisjetunge konkurransen SEMrush Nordic Awards 2020. Juryen kalte det et "case som skiller seg ut".

LES OGSÅ: Lightup.no vant prestisjetung pris i samarbeid med norsk start-up

Brettspill-boom

Under corona-perioden har de store varegruppene vært de samme som før hos Outland. Det vil si tegneserier, manga, bøker og brettspill, hvor det er sistnevnte som har hatt mest økning fra tidligere.

At vi klarer å vokse i et nedadgående marked preget av konkurser og butikkdød er en utrolig god følelse. Vi fokuserer på videre vekst i stedet for usikkerhet rundt mulig stenging av butikker som preger det norske markedet, sier Josefsen.

Hva omsetter dere for på nett nå?

Snaut 2 millioner i måneden på nett slik det er nå, men vanskelig å si om det holder seg der, sier Josefsen i en kommentar til Ehandel.

Del artikkel: