Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Outnorth satser på roboter: ”Vokser kraftig”

Harald Ennen, daglig leder i Outnorth.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

"Vil forbedre leveringskapasiteten"

ANNONSE

I 2019 slo svenske Outnorth og norske Fjellsport under Egmont som majoritetseier. De to selskapene har fortsatt som hver sin merkevare, men utnytter felles ressurser.

En av planene fremover er å flytte Outnorth sitt lager fra Växjö til Göteborg, noe som skal gjøre leveringen raskere. Nå står det klart at man også vil automatisere lageret med AutoStore, levert av Element Logic.

LES OGSÅ: Etter rakettvekst - her er Fjellsports plan for Black Week: "Blir helt rått!"

Vi er godt kjent med AutoStore-systemet og Element Logics profesjonalitet, ettersom vi nå inngår i Egmont-konsernet der for eksempel Jollyroom allerede har installert robotsystemet. Valg av teknologi var derfor ganske selvsagt og vi ser at dette er en veldig bra løsning når man vokser så kraftig som vi gjør og vil samtidig forbedre levereringskapasiteten til kundene, sier Harald Ennen, CEO hos Outnorth.

Salg av friluftsutstyr har økt kraftig under pandemiåret og både Outnorth og Fjellsport varslet sterk vekst. Det er veksten som har ført til at selskapet nå trenger større plass. Det er også første gang at Outnorth automatiserer sin lagervirksomhet.

Outnorths investering i AutoStore består av 95 000 kasser med tilhørende roboter og porter for lagring og plukking.

Det er spennende å få hjelpe en suksessfull nettbutikk som Outnortth, som må investere for å nå neste neste steg, sier Thomas Karlsson, daglig leder i Element Logic Sverige.

Det nye lageret skal være på 19 000 kvadratmeter, og vil betjene kunder i både Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland.

Del artikkel: