ANNONSE

Partyking overlevde årets suksessfest - solgte for 75 millioner kroner

Partykungen-sjefen Joel Svensson i den populære Squid Game-drakten.
Foto: Partykungen
Linn Adine Andersen

"Årets Halloween har slått alle rekorder"

ANNONSE

Mange netthandlere lader nå opp til årets julehandel, men for andre har det største rushet allerede passert. For svenske Partykungen, Partyking i Norge, har Halloween som gikk av stabelen i helgen, lenge vært årets høydepunkt.

I løpet av hele oktobermåned har bestillingene rent inn hos selskapet, og som Ehandel tidligere har skrevet om har det i år vært en særskilt etterspørsel på drakter fra den populære Netflix-serien Squid Game.

Når det nå er tid for å se over tallene har den daglige lederen, Joel Svensson, all grunn til å feire. Alle tall er ikke helt klare ennå, men salget for oktober ser ut til å lande på rundt 75 millioner svenske kroner, forteller Svensson til Ehandel.

Siden de fleste restriksjoner ble avviklet i slutten av september i år har vi igjen sett en større etterspørsel på våre produkter for sosiale sammenkomster. Også event, hotell- og restauranter har begynt å handle betydelig mer enn tidligere, skriver Svensson, og fortsetter:

Halloween er den første store høytiden "post-corona" og det merkes at det finnes et stort, oppbygd behov for å treffes og feste igjen. Årets Halloween har slått alle rekorder og når vi nå har begynt å summere tallene for oktobermåned kan vi se en salgsøkning på nesten 50 prosent sammenlignet med i fjor.

LES OGSÅ: Trosser fraktkaoset - flyr hjem Squid Game-drakter

Svensson meddeler at Halloweensalget gikk over all forventning og at alle varer som selskapet har lagerført innen høytiden nå er helt utsolgt. De 75 millioner kronene som selskapet omsatte i oktober kan sammenlignes med omsetningen for en helt vanlig måned hvor omsetningen ligger på mellom 15 og 20 millioner kroner.

Selskapet har satt som strategisk mål å omsette for en halv milliard kroner i 2025.

Med årets prognose på cirka 300 millioner kroner er vi på god vei. Planen er å fortsette å vokse organisk samtidig som vi planlegger for å lansere ytterligere en eller to markeder i løpet av neste år, avslutter Svensson.

Del artikkel: