Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Passerte 600 millioner i omsetning – “tjener penger på hver levering”

Elisabeth Myhre, daglig leder i foodora Norge.
Foto: foodora
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Med et økt fokus på lønnsomhet.

ANNONSE

Daglig leder i foodora er strålende fornøyd med regnskapet for 2021. Samtidig som omsetningen økte med 85 prosent mot 2020, utvidet selskapet til seks nye byer og lanserte sin egen dagligvare, foodora market.

Jeg er veldig fornøyd med 2021 som ble enda et solid vekstår for foodora. Pandemien var en viktig faktor også i fjor. Det gjelder for oss, restaurantene, butikkene og kundene våre. Vi har tilpasset oss kraftig vekst og utfordret det etablerte på helt nye områder, sier Elisabeth Myhre, daglig leder i fodoora, i en pressemelding.

Omsetningen endte på totalt 636 millioner kroner i 2021. Mye av suksessen skal være grunnet selskapets fokus på nye satsinger samtidig som man holder et strengt blikk på lønnsomheten.

Vi investerer i å skape og utvikle nye markeder og områder. Det har vært ekstra viktig i pandemien. Samtidig har vi som resten av tech-bransjen et økt fokus på lønnsomhet. Vi tjener penger på hver levering og videre vekst er i seg selv lønnsom, men vi forventer at den er noe lavere fremover, sier Myhre, og fortsetter:

Vi lyktes med å bygge organisasjonen videre gjennom 2021. Vi har fått på plass mange nye, dyktige mennesker og funksjoner. Fra administrasjonen til kontaktsenteret vårt. I år jobber vi spesielt med å utvikle enda bedre systemer og effektivisere alt vi gjør.

LES OGSÅ: Foodora vil levere fra netthandelen: "Vi skal etablere en ny standard"

Nytt marked i Norge

Den daglige lederen mener dagligvarebransjen har spesielt godt av flere aktører og konkurranse i markedet. Deres dagligvarekonsept, foodora market, har raskt blitt en suksess og butikk nummer 11 står straks klar til åpning. Vi har dessuten sett flere nettbutikker hive seg på og benytte seg av foodoras hjemlevering fra netthandelen.

Hurtighandel av dagligvarer er fortsatt et helt nytt marked i Norge. Det er utrolig gøy å se tilbake på et lanseringsår som gikk langt over forventningene. foodora Market har en enda høyere vekstrate enn restaurantmat, men vi ser en sunn og sterk vekst på begge områdene, sier Myhre.

LES OGSÅ: Life hiver seg på hurtighandel-trend med Foodora

Del artikkel: