Danske Relewise hjelper netthandelsbedrifter med å skape bedre og mer personlige brukeropplevelser på nettet.
Etter å ha inngått partnerskap med over 70 av Danmarks største e-handelsbedrifter, som Søstrene Grene, CHANGE Lingerie og Stark, har de hentet inn 800 000 euro i forskuddsinnsamling.
I det svært konkurranseutsatte e-handelsmarkedet må bedriftene differensiere seg for å skape en forbindelse med forbrukerne. Ved å personalisere brukeropplevelsen kjøper forbrukerne ikke bare mer, men kommer også oftere tilbake, forteller medgrunnlegger og daglig leder Brian Holmgård Kristensen.
Med vår erfarne investorgruppe i ryggen er vi nå klare til å ekspandere og hjelpe bedrifter utenfor Danmark, fortsetter han.
Internasjonal ekspansjon
NÃ¥ retter selskapet nesa mot resten av Skandinavia, Nederland og Tyskland.
Vi har stor tro på at vi kan utgjøre en stor forskjell for nettbutikker over hele verden, fordi plattformen vår automatisk lærer av forbrukernes atferd og raskt tilpasser seg de ulike markedene, forklarer Kristensen.
Relewise-plattformen analyserer og tilpasser seg brukeratferd i nettbutikker i sanntid, slik som unike interesser og handlinger, og sorterer og anbefaler automatisk de mest relevante produktene til brukeren - på mindre enn to millisekunder.
Etter å ha jobbet med e-handel i mange år har vi sett hvor stor betydning en personlig og minneverdig brukeropplevelse kan ha for å holde på kundene og skape vekst, sier Kristensen og fortsetter:
Hvis vi kan frigjøre personaliseringspotensialet for e-handelsbedrifter, tror vi at forbrukerne vil få en følelse av at varemerket forstår dem bedre, noe som skaper et mer lojalt kundeforhold som til syvende og sist bidrar til vekst.
Selskapet ble opprettet i 2020 og har per i dag et team på 14 ansatte.