Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Pinterest storsatser på e-handel: “Gjør hver pin enkel å handle“

Dan Lurie, Global Head of Shopping Products på Pinterest.
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Ruller ut nye funksjoner i flere land.

ANNONSE

Det er en stund siden vi hørte at det sosiale nettverket Pinterest hadde ambisjoner innen e-handel. Nå har selskapet lansert og rullet ut ytterligere satsinger på området, med en rekke funksjoner for netthandel. Selskapet sier at de skal ta det beste fra fysisk shopping til nettet.

Den største nyheten er funksjonen Shopping List, som lar brukerne samle potensielle innkjøp. Det er dog ikke bare en liste, men man skal også kunne holde oversikt over priser og sammenligne produkter. Brukerne får for eksempel varsel når prisen på et av produktene i shoppinglisten reduseres.

Utover det øker man også mulighetene for å annonsere i det sosiale nettverket, hvor også netthandelsselskaper skal få ta del av nye verktøy på plattformen.

Pinterest øker også sin pakke med handelsverktøy for å hjelpe forhandlere i alle størrelser, med lanseringen av Verified Merchant Program i Storbritania, Australia, Canada, Frankrike og Tyskland, med en butikk-knapp i profilen samt muligheten til å tagge produkter i Australia, Canada, Frankrike og Tyskland, meddeler Pinterest.

Verified Merchant-merket betyr blant annet at du som butikk i nettverket får en liten blå hake i profilen din om at du er verifisert og en butikkfane med produktene dine. Du får også tilgang til utvidet statistikk og kan ta del i forskjellige "høyintensive shoppingopplevelser", hva det nå betyr. Vi antar at Pinterest rett og slett vil våge å eksponere disse forhandlerne i større grad.

I USA, Storbritannia og Canada lanseres også "The Goods by Pinterest". En side der du viser en samling produkter i et begrenset opplag fra forskjellige utvalgte merker.

"Folk har alltid kommet til Pinterest for å handle"

Så vidt vi forstår, vil Australia, Canada, Frankrike og Tyskland nå også kunne ta del i funksjoner som tidligere eksisterte i USA. For eksempel det å handle direkte fra Pins, Boards og fra søkeresultatene.

Det er åpenbart at Pinterest nå ruller ut sine e-handelsverktøy i større skala. Når det kan komme til flere land er uklart.

Folk har alltid kommet til Pinterest for å handle - de bruker Pinterest for å oppdage nye ideer og tenke på hva de skal gjøre, eller kjøpe, for å realisere disse ideene. Vi ønsker å hjelpe brukerne med å finne produkter som passer dem og føler seg sikre på at de har gjort et godt valg fra anerkjente forhandlere med en sømløs shoppingopplevelse. Vi er glade for at Pinterest-brukere i flere land nå kan gå fra inspirasjon til å handle hvor som helst på Pinterest, noe som tar oss et skritt nærmere vårt mål om å gjøre hver pin enkel å handle, sier Dan Lurie, Global Head of Shopping Products på Pinterest.

Del artikkel: