Systembyttene har vært nødvendige for å kunne utvikle omnikanaltilbudet til kundene. Alt handler om å forbedre forbrukernes kjøpsreise i skjæringspunktet mellom online og fysisk handel. Her møter Elkjøp på utfordringer med å få forbrukerne til å dele sine data for å få en bedre kjøpsopplevelse.
I dette avsnittet av podden Netthandelstrender, som ble spilt inn på scenen på NXT Nordics-konferansen i Oslo 11. oktober, snakket programlederen Urban Lindstedt med Julia Paulsen, Director of Ecommerce i Elkjøp Nordic. Samtalen er på engelsk da Julia er fra Finland.
Allerede i 2012, hos Zalando i Berlin, lærte Julia Paulsen at konstant testing er veien videre innen digital handel. Her lærte hun også nødvendigheten av riktig lokalisering av netthandel når man ekspanderer til nye markeder.
I Elkjøp har Julia Paulsen ledet selskapets største IT-transformasjon når de byttet ut alle systemene sine, samtidig som Elkjøp slo både salgs- og resultatrekorder.
Vi fordyper oss i hva som er en god kundeopplevelse både offline og online. Ved å få kundene til å dele dataene sine, er det mulig å skape en bedre kundereise og kundeopplevelse.