ANNONSE

Learning-by-doing fra 0 til 110 millioner kroner på tolv år

urban

Da Guro Forseth Smith grunnla Floyd.no i 2011 hadde hun ingen praktisk erfaring med netthandel. Hun gikk fra å sitte i ledergruppen i H&M til å arbeide alene i en krok på grossistlageret til familiebedriften Floyd med å fotografere produkter og pakke varer.

En tydelig visjon og utholdenhet har i dag tatt Floyd.no til 110 millioner kroner, og de 56 ansatte får nesten ikke plass på lageret.

ANNONSE


I denne episoden av podcasten Netthandelstrender treffer programleder Urban Lindstedt daglig leder i Floyd.no, Guro Forseth Smith, i Holmestrand.

I 2023 skal Floyd.no bygge ut lageret sitt. De vil også bli bedre på nettanalyse, og Guro tenker også mye på hvordan returprosessen skal bli bedre. Floyd planlegger derimot ikke å satse på utlandet fordi de synes de fortsatt har mye å gjøre i Norge.

Nettbutikken Floyd.no selger sitt merke Floyd og har et utvalg av 30 andre merker til norske kvinner. Floyd er et av Norges største familieeide motekonserner og ble etablert i 1985. Floyd selger sitt eget merke i mer enn 200 motebutikker og 50 egne Floyd-butikker i Norge.

Lytt også til "Jeg har drept mange e-forhandleres drømmer".

Del artikkel: