ANNONSE

Live shopping for økt engasjement hos generasjon Z

urban

Magasinet Elle Norge satser på live shopping i samarbeid med partnere som Zalando for å øke engasjementet hos publikum. Live shopping nærmer seg den fysiske shoppingopplevelsen, men med digitale kanalers mulighet for stor spredning og stort engasjement hos målgruppen.

ANNONSE

Det er relativt enkelt å komme i gang med live shopping. Med et mindre team, og i samarbeid med influencere og partnere som Zalando, har Elle Norge testet live shopping, og interessen fra samarbeidspartnerne er stor.

I denne episoden av podkasten Netthandelstrender, som ble spilt inn på scenen under NXT Nordics-konferansen i Oslo 11. oktober, snakker programleder Urban Lindstedt med Kaja Brændengen, konseptutviklingssjef, ELLE Norge og Anna Björkeryd, Chief Marketing Officer, på liveshoppingplattformen Streamify.

Hensikten med live shopping er å komme så nær den fysiske handleopplevelsen som mulig, svare på spørsmål og skape et nært forhold til kundene sine. Det er viktig å ha et klart mål når det kommer til live shopping. Det kan være å selge mer, redusere antall returer eller øke engasjementet hos publikum.

Det er også viktig å vite at det største publikummet for live shopping er etter selve livesendingen. Det finnes muligheter for å legge ut livesendingen on-demand i etterkant, i redigert eller uredigert tilstand.

Elle Norge har sendt live fra et vanlig hotellrom med en moteredaktør og en influencer foran kamera. Bak kamera er det en person som filmer og bemanner chatten. Elle planlegger flere nye livesendinger fremover ettersom det har vært stor interesse fra annonsører.

Hør ogso Pinterest – en uutnyttet inspirasjonskanal.

Del artikkel: