Posten og Bring blir ett – i alle fall i selskapsnavnet. For å være mer korrekt endrer Posten Norge AS navn til Posten Bring AS. Merkevarene Posten og Bring forblir uforandret.
Navnebyttet skal skje som følge av en anbefaling fra styret, avgjort at Postens eier, Nærings- og fiskeridepartementet.
Posten Bring gjenspeiler bredden i vår virksomhet. I Posten ligger fundamentet for alt vi driver med. Posten bærer en stolt historie om hvordan virksomheten gjennom flere hundre år har bygd og utviklet samfunnsviktig infrastruktur for å sikre levering av brev og pakker over hele Norge, sier konsernsjef Tone Wille i Posten Bring AS, i en pressemelding tirsdag ettermiddag.
Logistikkvirksomheten utgjør nærmere 80 prosent av konsernets inntekter og navneendringen skal fremheve hvilken rolle logistikkvirksomheten utgjør for konsernet.
Med Bring har vi etablert et solid nordisk logistikknettverk, spesielt innenfor e-handel. Konsernet Posten Bring skal fortsatt gjøre hverdagen enklere og verden mindre, sier Wille.
Logoer og merkevarer skal benyttes på samme måte som i dag og verken kunder eller markedet skal merke noen forskjell.