Denne våren var det ikke mulig for Power å samle alle nordiske medarbeidere på kurs. Løsningen ble å bygge et TV-studio på to uker.
Elektrokjeden kurser medarbeiderne jevnlig i hele året. På våren har de i tillegg en stor, nordisk samling hvor opptil 2500 medarbeidere fra hele Norden får opplæring i sesongens nye produkter.
I disse tider måtte vi tenke nytt for å gjennomføre årets store opplæringsmesse, sier opplæringsleder i Power, Morten Hovland, i en pressemelding.
Ble inspirert av kjente mediehus
Løsningen ble altså å bygge et TV-studio med samme utstyr og teknologi som brukes av kjente mediehus som blant annet VG. Fra TV-studioet strømmes sendingen direkte til medarbeidere som kan aktivt stille spørsmål til kurslederen underveis. Hovland sier dette er kjernen i den heldigitaliserte opplæringen.
Medarbeidernes mulighet til å delta aktivt med spørsmål er et viktig pedagogisk prinsipp for oss, men samtidig øker det også kvaliteten i informasjonen som deles, sier han.
Hovland sier Power har spart mange millioner kroner på flybilletter og hotellovernattinger.
Vekst i mars og april
Nedstengningen av Norge – og Norden for øvrig – har generelt påvirket resultatene til elektrokjeden i positiv retning.
Vi er ydmyke i den situasjonen vi er nå, hvor mange bedrifter og arbeidsplasser kjemper for å overleve. Samtidig kan vi ikke gjemme unna at jeg, og resten av laget av 2000 Power-medarbeidere i Norge, er glade for at vi har holdt driften gående og samtidig levert solid vekst, sier Anders Nilsen, administrerende direktør i Power, i en pressemelding.
Nilsen understreker at veksten er kommet i butikker med strenge rutiner for smittevern.
Vi har gjort tilpasninger av smittevernhensyn, og var også tidlig ute med å lansere Drive Thru hvor vi kommer ut i bilen med varene. Det har vist seg å være kjempepopulært hos kundene, sier han.