Lørdag morgen ble tolv Power-butikker i Oslo-regionen stengt, og den norkseide elektrokjeden måtte igjen finne nye løsninger for å kunnde segler varer til kundene sine.
LES OGSÅ: Stenger 38 butikker - 300 ansatte permitteres
Å drive butikk under en pandemi er en daglig utfordring, men vi er blitt godt vant til å snu oss fort rundt, være kreative og finne gode løsninger for kundene våre. I starten av pandemien fikk vi vår DriveThru-løsning opp og stå på rekordtid, slik at kundene våre fortsatt skulle kunne få tak i de viktige varene de trengte i denne perioden på en sikker og effektiv måte, sier Power-sjef Anders Nilsen, og legger til:
Hvitevarer, mobiler og datamaskiner er viktige varer som kundene trenger, uavhengig av pandemisituasjonen, så vi er nødt til å strekke oss så langt som mulig for å være tilgjengelig – også i de områdene som nå er stengt, sier Power-sjefen.
Power vil imidlertid ikke permittere de rundt 400 ansatte i de berørte butikkene, men har nå satt dem til å håndtere salg via chat og ta i mot ordre på Click & Collect.
På den måten får kundene den hjelpen de trenger fra kunnskapsrike selgere, og de får levert varene sine rett i bilen innen 30 minutter. Vi beholder samtidig alle i jobb, og unngår permitteringer – i alle fall nå i første omgang.
Anders Nilsen er fornøyd med at nedstengingen ikke rammer flere butikker enn de tolv som nå er stengt ut måneden.
I snart ett år har vi klart å holde alle butikkene våre åpne grunnet svært sterke føringer av de gjeldene smittevernreglene. Vi håper vi får tilbake denne tilliten raskt. Men det er klart at om dette videreføres over lengre tid, eller med flere butikker, står både vi og kundene i en helt annen situasjon. Men enn så lenge skal vi løse de utfordringene vi har på best mulig måte, både for våre ansatte og for kundene våre, avslutter han.