Black Week er i full gang og pandemien ser ikke ut til å sette en stopper for nordmenns handlelyst. Det merker blant annet den norske elektronikkjeden Power, som solgte like mye på nett under søndagen som på selveste Black Friday i fjor.
Ikke overraskende, men veldig gøy, sier PR- og kommunikasjonssjef i POWER, Siri Røhr-Staff, i en pressmelding.
LES OGSÅ: Slik blir Black Friday hos Power: "Alle piler peker oppover"
I følge Røhr-Staff har nettsalget til POWER vært helt overveldende siden de startet Black Week på fredag i forrige uke.
Generelt sett har POWER de siste 6 månedene opplevd en ekstremt stor økning i besøk og omsetning på nett, og vi ser at det bare topper seg for hver dag som går denne uken. Første dag i salgsuken økte omsetningen vår med 290 prosent sammenlignet med i fjor.
Elkjeden har forberedt seg godt til årets salgsuke både fysisk og på nett. I varehusene er det coronavakter og på nett kan man velge både Click&Collect, DriveThru eller hjemlevering.
Til tross for pandemien skal salget også gå unna i de fysiske butikkene. På lørdag hadde kjeden 134 prosent flere besøkende sammenlignet med fjoråret.
Gode besøkstall i butikk og nettsider som koker lover godt. Vi regner med å ha en jevn utvikling av salget utover uka, så vi håper og tror at dette skal bli en all time high Black Week for oss – til tross for Korona, avslutter Siri Røhr-Staff.
LES OGSÅ: NetOnNet om Black Friday: "For mye fokus på tilbud og kampanjer"