Da Black Week startet for fullt i forrige uke kunne elektronikkjeden Power rapportere en salgsvekst på hele 290 prosent, allerede første dagen.
LES OGSÅ: Power sprenger rekorder - økte med 290 prosent første dagen
Når selskapet nå har oppsummert hele uken viser det seg at den totale økningen havnet på 42 prosent, sammenlignet med Black Week i fjor.
Vi har lagt bak oss en uke som har satt rekord på rekord. Vi har hatt en økning i omsetning på hele 42 prosent fra i fjor. Det er helt enormt! Og selv om POWER også har hatt en pen økning i antall kundebesøk, er det tydelig at mange har foretrukket å handle på alternative måter, sier Siri Røhr-Staff, kommunikasjonssjef i Power, til Ehandel.
Pandemisituasjonen gjorde at Power, som mange andre butikker, måtte endre planene for årets Black Friday-kampanje. Det skal ha gitt spesielt store utslag på netthandelen som vokste med 130 prosent, til tross for at pågangen også skal ha vært stor i butikk.
Det forteller at nordmenn fortsatt har stor kjøpelyst, men at de setter pris på å kunne planlegge kjøpene sine. Spesielt på Click & Collect har vi merket en ekstrem vekst. Forrige uke gjorde POWER klar bestillinger for nesten 80 000 nordmenn i sine butikker.
Også Powers nyåpnede butikker på Notodden, Skullerud og Storo skal ha fått inn flere hundre bestillinger fra Click & Collect daglig.
Vi har hatt mye ekstra folk på jobb, og våre ansatte har virkelig stått på natt og dag for at alle skal få handle trygt.
LES OGSÅ: Elkjøp om Black Week-salget: "Vi ser en sterk økning"