Den åpne markedsplassen for ulike betalingsløsninger, Dintero, gjennomførte nylig en ny emisjon og har nå hentet 10 millioner kroner.
Den gikk over all forventning og ble overtegnet nesten med en gang, sier gründer og daglig leder, Daro Navaratnam, i en pressemelding.
Med pengene som ble hentet inn på slutten av fjoråret har det norske selskapet nå over 20 millioner friske kroner å investere i videre satsing i Norden og Europa. Siste emisjon priser selskapet til 200 millioner kroner.
Målet vårt var å få med dedikerte investorer med kompetanse som kan styrke og komplettere vår egen. Da er det veldig gledelig at våre eksisterende investorer umiddelbart meldte sin interesse, i tillegg til flere andre. Vi valgte likevel å prioritere de vi allerede har inne på eiersiden, sier Navaratnam.
LES OGSÅ: Norsk tech gjør suksess med økt e-handel - her er de heteste selskapene
100 søknader i måneden
Dintero opplever nå en sterk vekst og har fått god drahjelp av den økte netthandelen. I måneden har de 100 nye kundesøknader. Den relativt ferske satsingen i Sverige pågår for fullt, og Dintero ser nå også på nye markeder utenfor Norden.
Vi er svært godt rigget for videre vekst utenfor Norge, både økonomisk, produktmessig og kompetansemessig. Vi har et utrolig sterkt team allerede, i tillegg til at vi rekrutterer aktivt. Det vil gi fart til å utvikle nye, smarte løsninger som vi vil lansere etter hvert, sier Navaratnam.
Schibsted er en av eierne som nå kjøper seg opp i Dintero.
Som en langsiktig investor er vi opptatt av å være en støtte og sparringspartner for de selskapene vi investerer i. Vi er relativt ferske eiere i Dintero, men det har vært – og er – fantastisk å følge selskapet og få ta del i den imponerende veksten de nå opplever, sier Mats Staugaard, Investment Manager i Schibsted Growth.