PriceRunner er allerede etablert i Sverige, Danmark og Storbritannia, og utvider nå sitt europeiske nærvær ved å kjøpe opp Norges nest største sammenligningstjeneste.
Prisguiden ble grunnlagt i 1998 under navnet Hardware.no, og har i dag over en million månedlige brukere. I løpet av 2020 økte inntektene med nesten 60 prosent til nærmere 37 millioner kroner, samtidig som EBITDA-marginalen økte til 44 prosent.
PriceRunner er et sterkt varemerke i Norden med en skalerbar tech-plattform og en tydelig plan for fortsatt tilvekst. Vi ser fram til å bli en del av PriceRunner og sammen fortsette å bidra i å hjelpe forbrukere å finne de beste produktene og de beste dealene, sier Amund Espelien, administrerende direktør i Prisguiden, i en pressemelding.
Prisguiden vil drives videre på nåværende varemerke og plattform, og en komplett integrasjon vil innledes i 2022. PriceRunners tilgang til Prisguiden og det norske markedet forventes å finne sted i oktober.
Prisguiden er en raskt voksende aktør med et sterkt varemerke i Norge. Selskapet har en bra tjeneste og et sterkt team som jobber med imponerende effektivitet. Kjøpet er helt på linje med PriceRunners tilvekst-strategi, og er et logisk neste steg i vår internasjonale ekspansjon, sier Nicklas Storåkers, administrerende direktør for PriceRunner.