ANNONSE

Prisjakt lanserer nytt verktøy: ”Bloomberg for e-handelen”

Peter Stark og Oscar Hagman i Prisjakt.
therese.karlsrud.haugen

"Vi mottar mange forespørsler"

ANNONSE

Prissammenligningssiden Prisjakt har sagt at de vil satse mer på kjernemarkedene i Norden og legge til flere nye tjenester. Selskapet la dermed ned i Polen, Italia og Irland tidligere i år. Nå lanserer de et nytt forretningsområde på alle sine syv gjenværende markeder.

LES OGSÅ: Prisjakt legger ned på tre markeder

Prisjakt registrerer millioner av prisjusteringer og hundretusener av endringer i tilbud på produkter hver eneste dag. For å få en god oversikt og kunne bruke denne innsikten, kreves det både avanserte systemer og store datamengder.

Med det nye verktøyet Prisjakt Insight skal de hjelpe butikker, merkevarer og analyseselskaper å få en bedre oversikt over netthandelen og dens ulike aktører.

Å jobbe med e-handel i dag er som å spille sjakk på elitenivå. Det er et stort spillfelt med mange ulike aktører som konstant flytter på sine brikker til nye posisjoner. For å lykkes, er det ikke nok å bare fokusere på sin egen virksomhet og sine egne priser, men det er nødvendig å gjøre trekk basert på hva andre aktører gjør. Med Prisjakt insights ønsker vi å gjøre det lettere for spillere å navigere seg i et marked som kontinuerlig er i endring, sier Oscar Hagman, forretningsanalytiker i Prisjakt, i en pressemelding.

Peter Stark, som er ansvarlig for utviklingen av verktøyet, har store ambisjoner for dette nye forretningsområdet. Tjenesten skal være for alle aktører som har "behov for å få et helhetsbilde av e-handelsmarkedet"

Vi mottar mange forespørsler om vi kan gjøre dataene våre mer tilgjengelig, og nå føler vi at vi endelig har et produkt som kan leve opp til forventningene. På sikt er vår ambisjon og vårt mål å gjøre Prisjakt Insights til en like åpenbar del av e-handel som Bloomberg er for finansverdenen. For å lykkes er det viktig at verktøyet har de funksjonene som våre kunder etterspør. Jeg håper derfor mange melder sin interesse, slik at vi kan utvikle verktøyet basert på de tilbakemeldingene vi får underveis, sier Peter Stark, produkteier i Prisjakt.

Versjonen som nå blir lansert tilbyr blant annet informasjon om de nyeste prisene og aktuell lagerstatus. Alle data kan nås med Google Sheets, Google Data Studio eller via en API fra eget BI-verktøy.

Del artikkel: