Selskapets administrerende direktør, Christoffer Rutgersson, sier til Dagens industri at dette er en offensiv emisjon med mål om å vinne nye kunder innen checkout.
Spesielt med tanke på at konkurrenten Klarna nylig har solgt sin virksomhet på området for 5,4 milliarder kroner.
LES OGSÅ: Klarna selger kasseløsning i milliardhandel – her er de nye eierne
Det skaper en fantastisk mulighet for oss til å hente inn nye kunder når Klarna selger. Vårt mål er å ta deres posisjon på markedet, sier Qliro-sjefen til avisen.
Sikter mot Europa
Og Qliro har ambisiøse planer, ikke bare i Sverige, men også i Norge. Selskapet har opplevd en økende etterspørsel i det norske markedet og har derfor siden årsskiftet planlagt en bredere ekspansjon i landet.
I august trappet Qliro opp satsingen i Norge med ett åpningen av et nytt kontor og rekrutteringen av Jens Koldenhof Rygg som ny Norges-sjef.
Nylig lanserte Qliro også en ny checkout-løsning for netthandel, Qliro Checkout 0.0.
Med Jens som en del av Qliro tar vi nå et viktig skritt videre i vår ambisjon om å bygge en ledende aktør innen betalingsløsninger i Europa med global rekkevidde, kommenterte Rutgersson i forbindelse med rekrutteringen.
LES OGSÅ: Fra Klarna til Avarda – og nå Qliro: Han er deres nye Norgessjef