ANNONSE

Qliro setter lønnsomheten til side etter Klarnas checkout-salg: "Dra nytte av muligheten"

Christoffer Rutgersson, adm. dir. i Qliro // Foto: Qliro
Melder om en overraskende vellykket lansering i Norge.
Linn Adine Andersen

Qliro presenterer i dag sine resultater for årets tredje kvartal. Den svenske betalingsaktøren har satset sterkt i Norge dette året, en lansering man nå kan melde at har gått over all forventning.

Dessuten legges lønnsomhet på hylla – Qliro skal dra nytte av at Klarna har solgt sin checkout.

I henhold til planen fokuserer vi nå på vekst over kortsiktig lønnsomhet for å dra nytte av nye muligheter som har oppstått etter at en konkurrent har avhendet sin kasse, kommenterer administrerende direktør i selskapet, Christoffer Rutgersson.

Nøkkeltall Qliro Q3 2024 (2023)

  • Totalt betalingsvolum økte med 6 prosent til SEK 2 922 millioner (2 757)
  • Driftsinntekter økte med 2 prosent til SEK 96,1 millioner (94,0)
  • Driftsresultat totalt var SEK -17,6 millioner (-6,7)

Ved publiseringen av denne rapporten har vi sikret avtaler som tilsvarer en volumvekst på omtrent 35 prosent, som forventes å drive tilsvarende inntektsvekst på mellomlang sikt. Vi realiserte en vekst på 19 prosent i totalt betalingsvolum allerede i oktober i år.

Lanseringen i Norge overgikk forventningene med over NOK 300 millioner i avtalte volum innen tre måneder, og i januar åpner vi et nytt salgskontor i Finland. Vårt momentum har økt gjennom produktlanseringer som Checkout 0.0, som setter en ny standard for konvertering og har blitt godt mottatt av forhandlere. Vår ambisjon er å bli markedsleder i Norden, sier Rutgersson.

LES OGSÅ: Fra Klarna til Avarda – og nå Qliro: Han er deres nye Norgessjef

Del artikkel: