ANNONSE

Reitan styrker konkurransen i dagligvarebransjen – “et strategisk steg for oss“

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail, på besøk hos Kolly på Vinterbro utenfor Oslo.
Foto: Øyvind Breivik/Reitan Retail
Linn Adine Andersen

NHO til stede første åpningsdag.

ANNONSE

Retain Retails satsing på storhusholdningsmarkedet, Kolly, gjorde i går sin første levering. Med 550 kunder over hele landet, finner vi blant annet Scandic Hotels, Radisson Hotel Group og Hurtigruten. 

Dette er et viktig grep for konkurransen i dagligvarebransjen og et strategisk steg for oss inn i et nytt og viktig marked. Etableringen skaper forutsigbarhet og valgfrihet for både leverandører og kunder, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail, i en pressemelding.

Også på kundelisten er Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), som var til stede på Kollys hovedlager på Vinterbro i går, tirsdag.

Både som arbeidsgiverorganisasjon og som kunde synes vi det er bra at Kolly etablerer seg i dette markedet. At vi får en ekstra aktør inn i markedet for storhusholdning bidrar til å skjerpe konkurransen, noe som er grunnleggende positivt, sier  Anne-Cecilie Kaltenborn, administrerende direktør i NHO Service og Handel.

HORECA-markedet skal ha et årlig innkjøp av mat- og drikkevarer på omtrent 28 milliarder kroner i et normalår. Halvparten av disse varene leveres direkte fra produsenter som Tine og Ringnes, men det resterende markedet forsynes av ASKO, Servicegrossistene, og nå Kolly.

I tillegg til kundene i det ovennevnte markedet, har Kolly landet rundt 1500 kunder innen kiosk-, bensin- og servicemarkedet. Administrerende direktør i selskapet, Morten Gabrielsen, sier Kolly har store ambisjoner om å vokse og bli en betydelig aktør innen storhusholdningsmarkedet.

Det er veldig gledelig å være i gang. I Kolly, som i resten av Reitan Retail, er kunden vår øverste sjef, og vi gleder oss over at vi nå kan sende bilene våre ut på veiene og starte levering til kunder over hele landet, sier Gabrielsen.

Del artikkel: