Samtidig som det har vært et utfordrende år for retailbransjen leverer JYSK Norge firmaets beste resultat noensinne.
Under regnskapsåret 2019/2020 har møbelkjeden økt omsetningen med 20,7 prosent til 2,46 milliarder kroner. Samtidig gjorde resultatet et kraftig hopp på 91 prosent og landet på 288 millioner kroner.
Resultatene er fantastiske. Vi setter utrolig stor pris på at stadig flere kunder velger JYSK når de skal gjøre det fint hjemme, sier Country Manager JYSK Norge, Martina Pohjanen, i en pressemelding.
Det siste året har JYSK hatt fokus på kompetanseheving og trening i den digitale kundereisen samt oppgradert butikkene med flere miljøer. For å takke medarbeiderne delte kjeden ut en bonus på totalt 24 millioner kroner tidligere i år.
Vi har nå over 100 butikker spredt over hele landet, og vi har bygget opp et meget serviceinnstilt og kompetent kundesenter. Dette gjør at kundene enkelt kan kontakte oss slik det passer de best, uavhengig av om det er online, sosiale medier, telefon, chat eller gjennom den lokale butikken. Det skal være sømløst for kundene våre å både handle og returnere varer i den kanalen kundene selv foretrekker.
Totalt leverte JYSK en omsetning på 4,1 milliarder euro i 2019/2020, hvilket er samlet for alle de 3000 butikkene som inngår i kjeden på verdensbasis.