Etter en krevende periode deler JYSK ut rekordbonuser til alle ansatte, som har jobbet på spreng under coronakrisen. Det er snakk om 15 000 kroner i snitt per 100 prosent stilling.
Behovet for hjemmekontorløsninger og mer tid til hus og hage har opptatt mange nordmenn den siste tiden, noe som skal ha ført til rekordomsetning for butikkjeden JYSK fra andre halvdel av april.
Konsekvensene av viruset har vært grusomme for hele verden og nedstengningen, tapet av nære og den usikre fremtiden er forferdelig og har berørt oss alle. Derimot er det nå godt å se en gryende optimismen og at restriksjonene lettes i store deler av verden. Ydmykt erkjenner vi at mange har valgt å gjøre sine anskaffelser hos oss den siste perioden, dette har gitt oss rekordomsetning, sier Country Manager i JYSK Norge, Martina Pohjanen, i en pressemelding.
JYSK måtte permittere noen av sine ansatte i mars, som følge av reduserte åpningstider og strenge reiserestriksjoner. Omsetningsøkningen fra midten av april gjorde det imidlertid mulig for kjeden å hente tilbake de ansatte fra permitteringene.
Kollegaene våre har jobbet ekstremt hardt for å møte salgsøkningen og den nye hverdagen under korona og jeg er derfor glad for å kunne tildele alle JYSK-butikkansatte rekordbonus for denne innsatsen, sier Martina Pohjanen.
Størst vekst på nett
Selskapet går ikke ut med offisielle tall før ved årsavslutning, men kan meddele at omsetningen har økt både i fysiske butikker og på nett.
Veksten er utelukkende generert fra tredje uken i April etter dramatisk nedgang etter lockdown 13.mars. Bonusen som omtales stammer med andre ord fra hele perioden under ett, dvs. mars t.o.m. mai. Vi har vekst både i butikk og på nett i perioden, men veksten på nett overgår vekst i butikk, skriver JYSK i en mail til Ehandel.