ANNONSE

Returene minsker og salget øker – kjempekvartal for motegiganten

Helena Karlinder-Östlundh, adm. dir. i Nelly Group. // Foto: Nelly
"Har bygget en sunnere kjernevirksomhet".
Linn Adine Andersen

Nelly presenterte fredag formiddag en oppløftende kvartalsrapport som viser at moteaktøren er på rett kjøl på vei mot en bærekraftig og lønnsom tilvekst.

Helena Karlinder-Östlundh, administrerende direktør i Nelly Group, forteller at man nå ser positivt på det andre halvåret som venter foran oss.

Vi går nå inn i andre halvdel av året og ser frem til å realisere forbedringspotensialet som fortsatt finnes i flere områder av selskapet, kommenterer Karlinder-Östlundh.

Nøkkeltall Nelly Group Q2 2024 (2023)

  • Nettoomsetning ender på 314,1 MSEK (288)
  • Driftsresultatet viser 30,5 MSEK (7,7)
  • Resultat etter skatt er 26,7 MSEK (4,5)

Resultatene fra andre kvartal viser tydelig at vi har bygget en sunnere kjernevirksomhet som kan videreutvikles og ligge til grunn for langsiktig og bærekraftig lønnsomhet og tilvekst, kommenterer Karlinder-Östlundh.

Og selv om kjoler solgte godt og var en viktig kategori i andre kvartal, er det nå basisgarderoben Nelly satser å selge mer av. Dette, i tillegg til deres egne merkevarer.

Som i forrige kvartal, fortsetter Nellys egne merker en god utvikling, og står nå for 43,8 prosent (41,2 prosent) av det totale salget i andre kvartal. Returraten ble også sterkt forbedret til 31,3 prosent (38 prosent), det laveste nivået siden vi aktivt har fokusert på å redusere unødvendige returer, fortsetter Nelly-sjefen.

Del artikkel: