Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Returhuset snur til fortjeneste: "Store muligheter"

Christer Persson, adm. dir. i Returhuset // Foto: Returhuset
Deres egen nettbutikk er fremdeles førsteprioritet for D2C-salget.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Godsinlösen Nordic AB kjøper returer, reklamasjoner og andre varer fra e-handlere, produsenter og distributører. Deretter selger de varene til sluttforbrukerne gjennom selskapet Returhuset, ikke helt ulikt Havaristen som er bedre kjent i Norge.

Nå presenterer selskapet, som også driver virksomhet i Norge, sine resultater for årets tredje kvartal.

ANNONSE

I perioden minsker Returhusets omsetning med 3,8 prosent til 38,5 millioner svenske kroner. Driftsresultatet får imidlertid et løft og ender på én million, opp fra -2,3 millioner fra samme periode i fjor. Resultat etter skatt øker også, til 0,8 millioner, opp fra -2,5 millioner.

Vi ser store muligheter for å videreutvikle våre tjenester mot forsikringsselskapene, som i økende grad ser et behov for sirkulær skadehåndtering, der skadede produkter håndteres og utbedres for deretter å returneres til markedet. Vi har pågående diskusjoner med flere forsikringsselskaper om hvordan vi sammen kan utvikle og forbedre disse tjenestene både i Sverige og i Norge, kommenterer Christer Persson, administrerende direktør i Godsinlösen, i en melding.

Han forteller videre om positive markedstrender, blant annet digitalisering og en økt sosial aksept for gjenbruk, spesielt blant yngre generasjoner.

I forbindelse med at vi avviklet vår fysiske butikk i Staffanstorp, har vi samtidig utviklet Returhuset gjennom et pop-up-konsept. Dette gjør butikken helt mobil og i stand til å åpne på kort varsel der behovet oppstår. Returhuset.no fortsetter å være vårt hovedhjem for produktene vi bringer tilbake til markedet.

I tillegg til vår egen nettbutikk er Returhuset i dag også representert på digitale markedsplasser som Tradera, Blocket, Fyndiq og CDON., sier Persson.

Del artikkel: