ANNONSE

Rockets rakettvekst krever flere eksperter – ”Vi stiller høye krav”

Daglig leder i Rocket, Magnus Strømnes Bøe, her med nyansatte Hans-Petter Nygård-Hansen.
Foto: Rocket
Linn Adine Andersen

Får ansvaret for sosiale medier.

ANNONSE

Det relativt ferske markedsføringsbyrået Rocket fortsetter sin innhenting av ekspertise i byggingen av drømmelaget innen e-handel. Hans-Petter Nygård-Hansen går inn som assosiert partner i Rocket, med ansvar for å utvikle innholdsstrategi og sosiale medier med et knippe av byråets kunder.

Fra tidligere av har Nygård-Hansen bakgrunn fra selskaper som Cisco og Geelmuyden Kiese. Han har gjennom eget selskap KommFrem arbeidet med rådgivning, holdt foredrag og vært konferansier. I tillegg har han bistått en rekke selskaper, både i Norge og internasjonalt, med kommunikasjonsstrategi, innholdsproduksjon og analyse.

Vi er på jakt etter en leder for sosiale medier, og jeg spurte Hans-Petter om råd i den forbindelse. Samtalen utviklet seg til å handle om hvordan vi kunne jobbe sammen i stedet. Flere av klientene vi jobber med og det jeg får av signaler fra markedet generelt, går ut på at det er en dissonans mellom langsiktige mål og kortsiktige krav. Her har Hans-Petter den veldig gode kombinasjonen av styreromsforståelse, innsikt i teknologi og et godt grep om hvordan det faktisk fungerer når plan skal bli til resultat, forteller Magnus Strømnes Bøe, gründer og daglig leder i Rocket, i en pressemelding.

Ønsker å være en del av et større miljø

Nygård-Hansen uttaler at han ser meget frem til å bidra både som sparringspartner og rådgiver, strategisk og taktisk. Etter mange år i eget selskap, ser han nå frem til å da del av et større miljø.

Selv om jeg trives veldig godt i mitt eget selskap og med mine egne arbeidsoppgaver, har ønsket om å være en del av et miljø vokst seg frem. Da Magnus spurte meg om jeg kjente til noen som kunne passe til en ny rolle hos dem, var det naturlig å høre om vi kunne finne på noe sammen.

Ikke bare har jeg stor respekt og beundring for den kunnskapen Magnus besitter og hvor god han er til å formidle den, men han er i tillegg en utrolig fin og hyggelig person. Og så har han på kort tid etablert Rocket til å bli sterk utfordrer i bransjen, basert på senior digital ekspertise, kombinert med strategisk forretningsforståelse, sier Nygård-Hansen.

I første driftsår, som bestod av fire måneder (september til og med desember) i 2021, omsatte Rocket for 1,3 millioner kroner. I dag består markedsføringsbyrået av gründerens Erik Holland Haukebø, Vegard Rohde Garder og Magnus Strømnes Bøe, i tillegg til Vegard Engelsen Moberg og nå Hans-Petter Nygård-Hansen.

Selskapet er en del av det internasjonale IT-konsernet NOVA Consulting Group, og opplever allerede sterk pågang. I løpet av året skal Rocket hente inn ytterligere fem eksperter.

Vi er ute og snakker med mange, men stiller også høye krav. Fire års erfaring pluss forretningsforståelse er strenge krav, hvilket gjør at nåløyet blir trangt. Vi vokser som bare det, og vi trenger å ha flere ressurser på plass. Det er godt å ha Hans-Petter med nå så vi kan levere til enda flere, sier Strømnes Bøe til Ehandel.

Del artikkel: