ANNONSE

Ruller ut ny løsning – ”tar handelen i fysisk butikk til et nytt nivå”

Foto: Klarna
Linn Adine Andersen

Digitaliserer lojalitetskortene.

ANNONSE

Klarna adderer nye tjenester i sin rosa app. Denne gangen lanseres muligheten til å samle alle lojalitetskort i appen, slik at man slipper å holde styr på de fysiske medlemskortene flere butikker fortsatt benytter.

En internasjonal undersøkelse gjennomført at betalingsselskapet viser at nordmenn i snitt har fire lojalitetskort, hvorav 64 prosent benytter seg av disse ukentlig eller oftere. Nå skal nordmenn altså slippe å drasse rundt på kortene - så lenge de har Klarna-appen.

Vi skal gi kundene den aller beste shoppingopplevelsen, både på nett og i fysisk butikk. Etter å ha lansert vårt revolusjonerende verktøy for virtuell shopping, ønsker vi nå å hjelpe kundene med å spare tid og penger når de handler i fysisk butikk. Med den nye løsningen, hvor du lett samler alle dine lojalitets- og medlemskort i appen vår, tar vi handelen i fysisk butikk til et nytt nivå, sier Chief Product Officer i Klarna, David Fock, i en kommentar.

Utrullingen av den nye løsningen er takket være Klarnas oppkjøp av mobil lommebok-leverandøren Stocard som støtter mer enn 8000 ulike lojalitetsprogrammer verden over.

Fysiske kort er ikke så praktiske i dagens digitale verden. Derfor blir de ofte etterlatt hjemme, forbrukerne går glipp av gode tilbud og butikkene mister muligheten til å styrke sin merkevare. Med den nye samleløsningen i Klarna-appen kan du enkelt nyte godt av fysiske butikkers belønningsprogrammer, sier Björn Goss, grunnlegger av Stocard og produktdirektør i Klarna.

Løsningen skal fra og med i dag være tilgjengelig i 18 markeder inkludert Norge. Gjennom året skal flere markeder få tilgang til tjenesten, opplyser selskapet.

Del artikkel: