Veksten i antall pakker i tiden fremover vil øke, og Posten ansetter rundt 1000 ekstra medarbeidere for å håndtere veksten. Flere terminalarbeidere og sjåfører hentes inn, i tillegg iverksettes en rekke andre tiltak.
Vi merker allerede nå at volumene tar seg opp. Folks handlevaner er endret og stadig flere handler mer på nettet. I fjor leverte vi ut rekordmange pakker. Vi håndterte 50 prosent flere pakker i førjulstiden enn året før og det ble levert ut over to millioner pakker i uken. Vi er veldig spent foran årets høysesong, men planlegger for vekst, sier Hans-Øyvind Ryen, konserndirektør i Posten i Norge, i en pressemelding.
De siste 12 månedene har pakker fra netthandelen økt med 36 prosent. For å håndtere årets høysesong har Posten i år 600 flere utleveringssteder enn i fjor, og totalt rundt 2300 utleveringssteder for pakker i Norge. Det er også satt ut pakkebokser på flere hundre steder rundt om i landet.
LES OGSÃ…: Netthandelen bidrar til riktig sterkt resultat for Posten
Dessuten er Posten og Brings logistikksenter på Alnabru nå bedre rustet og kan håndtere i overkant av 300.000 pakker i døgnet. Dette i tillegg til flere varebiler til hjemlevering, innføring av nattskift på Østlandsterminalen samt åpningen av den nye terminalen i Førde - skal sørge for at nordmenn får julepost samt pakker de bestiller på nett levert trygt og raskt hjem, til pakkeboks eller til utleveringssted.